هنوز مهر انتقال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مالکان جدید آن‌ها خشک نشده، طرفداران دو تیم در فضای مجازی موضع‌گیری علیه اسپانسرهای رقیب را استارت زدند.

در شرایطی که باشگاه پرسپولیس از سوی وزارت اقتصاد به ۶ بانک واگذار شده و سهام باشگاه استقلال در اختیار مجموعه‌ای از شرکت‌های پتروشیمی خلیج‌فارس قرار گرفته است، طرفداران دو تیم واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی نسبت به این موضوع نشان داده‌اند.

هرچند شوخی با اسپانسر تیم مقابل و کری‌هایی با مضمون کدام حامی بهتر یا پول‌دارتر است در این فاصله کوتاه از سوی طرفداران دو تیم دور از انتظار نبود، اما یکی از طرفداران استقلالی در شبکه‌ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتشار تصویری از دست‌نوشته نصب‌شده در مغازه‌اش، مدعی شد به کسانی که با کارت‌هایی غیر از بانک‌های حامی پرسپولیس خرید کنند تخفیف می‌دهد. این کاربر توضیح داده که اجازه نمی‌دهد از تراکنش مالی محل کارش سودی عاید باشگاه پرسپولیس شود!

اقدامی که با واکنش مثبت و منفی گروه قابل توجهی از هواداران دو تیم در کامنت‌ها مواجه شد. اما احتمالا این اتفاق در ادامه و به‌زودی شرایطی تازه را پیش روی هر دو باشگاه و مالکان جدیدشان قرار خواهد داد و مواجهه با هواداران میلیونی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قطعا برای مالکان جدید این دو باشگاه تجربه‌ای تازه در فضای تجاری و اقتصادی خواهد بود.

گرچه اتفاقات این‌چنینی در همه جای دنیا رخ می‌دهد و هواداران تیم‌ها با خرید از فروشگاه‌های مربوط به اسپانسر تیمشان به باشگاه محبوب خود کمک می‌کنند، اما این‌که به یک‌باره تعدادی از بانک‌ها به پیشنهاد وزارت اقتصاد به عنوان حامی مالی یکی از دو تیم پرطرفدار کشور تعیین و مقابل نیمی دیگر از طرفداران فوتبال قرار می‌گیرند در نوع خود جای بحث دارد. مشخصا افزایش تعداد بانک‌ها و حمایت در قالب یک به‌اصطلاح کنسرسیوم با همین هدفِ کنترل و کاهش تقابل‌های طرفداری بوده است، اما مواضع رسمی مالکان هر دوطرف و پوسترهای رنگی و هوادارپسند نشان می‌دهد مالکان جدید از این یارکشی، فعلا استقبال می‌کنند.